Aaaaa...pa znala sam da nisam razumela Aradelu.
Eh, pa ne bi to bilo prvi put, ima takvih stvari više, a pogotovo u mitovima o Tezeju...kako da se orijentišemo?
Pa da probamo ovako:
Edip dolazi u blizinu Kolona otprilike u vreme pohoda Sedmorice na Tebu. Ako nisam nešto pobrkala, sinovi ga traže, svaki zasebno, za blagoslov, a on ih proklinje (mada za ovo nisam 100% sigurna, čitala sam to pre sto godina). Edip nedugo zatim umire u gaju Eumenida, a Antigona se vraća u Tebu i tada počinje rat, nedozvoljena sahrana, blablabla, svi znamo dalje. Deo prvi gotov, zavesa.
Deo drugi, jednu generaciju kasnije; sinovi sedmorice idu u pohod epigona, među njima Tidejev sin Diomed(!!!). Edip je već odavno mrtav, a Diomed će se vratiti iz pohoda pobedonosno i NAKON toga povesti svoj deo vojske pod Troju, dodamo dakle još sigurno više od deset godina, kraj rata i ubistvo Agamemnona, plus koliko je godina trebalo Orestu da odraste, vrati se u Mikenu, ubije majku, beži od Erinija po belom svetu, itd, itd, i tek ONDA se odvija suđenje i gaj Eumenida dobija ime. Dakle nije u pitanju par godinica, već ohoho...reklo bi se da se naš Sofokle poprilično prebacio. Još jedna od Gilinih znamenitih aporija.
Ali s druge strane, Sofokle je pisao oba "Edipa" i "Antigonu", a Eshil "Orestiju". Da je u pitanju isti pisac, zamerka bi bila veća, ali zbog čega bi Sofokle morao da poštuje Eshilovu hronologiju? Uvek je bilo više verzija mita, a po Homerovoj Edip nije umro na Kolonu već je slavno poginuo u bici.
What if you slept? And what if, in your sleep, you dreamed? And what if, in your dream, you went to heaven and there plucked a strange and beautiful flower? And what if, when you awoke, you had the flower in your hand? Ah, what then?