Дакле овде је реч о издању од , које је у претходним темама само споменуто.
Ја сам се некако докопао књиге правила у .pdf формату и све што сам видео ме одушевило. Чини ми се да су направили баш добру ствар и да су прилично успели да пренесу утисак из књига у игру. Стављен је велики акценат на интриге, чак до те мере да се равна са физичком борбом и око тога је изграђен детаљан систем правила.
Систем је сличан, али се опет знатно разликује од D'n'D. Колико сам ја приметио (а мислим да сам добро загледао ) нема других коцкица осим d6 што моментално игру издваја из d20 света игара. Међутим, провера за оклоп у борби и у интригама се рачуна на сличан начин.
Оно што бисмо назвали вештинама овде је прећудно разврстано на опет нешто већи број способности. Те вештине се на известан начин могу специјализовати (неке се морају специјализовати да би се могле извршити).
Постоји систем Поена Судбине који се могу искористити на разне начине. Могу се користити да благо помогну у игри, када се само привремено губе. Могу се користити да знатно помогну (типа извуку вас из смрти) када се губе за стално. И могу се инвестирати у Квалитет. Квалитет је неки пандан Таленту или Feat-у, и има јако занимљив избор тих квалитета. Цака је у томе да млађи ликови имају више поена судбине, а старији мање, али више квалитета. Иначе, поени судбине су ту да умање сурову реалност и погибељност присутну у Мартиновим књигама.
Поред Квалитета ту су и Мане и исто их има доста приложених и јако су занимљиве.
А сада занимљиви део
Један или више играча треба себи да направи Племићку Кућу. Јако лепо разрађен систем правила.
Имате 7 ресурса: Одбрана, Утицај, Земље, Закон, Становништво, Моћ, Богатство
Утицај одређује колико је важна ваша кућа у краљевству, Моћ одређује војну моћ и тко даље.
Који се генеришу бацањем 7d6 коцкица, при чему за сваки део 7 Краљевстава постоје бонуси и пенали за одређени ресурс(Север има +20 на Земље, а -5 на Становништво).
Потом се бира доба у које је кућа настала. Што је давније настала то има више историјских догађаја који су је потресали. Разни догађаји су лепо дефинисани и додатно мењају ресурсе. Рецимо за 7 догађаја седам пута се бацају коцкице да се одреди сваки догађај и потом се примењују бонуси и пенали за тај догађај на ресурсе. Први догађај који сте добили одређује начин на који сте постали племићи.
Када сте одредили стартне ресурсе долази ред на опремање вашег домена. Не бих сад редом да преводим, али то укључује одређивање земаља, војске, покућства, породице и ликова, грб, мото и тако даље. За сваки детаљ је приложено доста упутстава објашњења и детаља од којих се може склопити све лепо. Ако немате идеју увек можете само да бацате коцкицу гомилу пута и насумично одаберете све.
Нисам даље читао немам сад времена. Ал делује баш занимљиво, добили су и неку награду 2009. године.
Јел има неко да игра ово?