Mea culpa, predugo postujem na ovim delovima foruma, pa često podrazumevam da su svi pratili teme koje su bile do sada. Oko fëar nema nikakve filozofije, jednostavno kvenijska množina of fëa, (pa je za hröa - hröar). Najbliži prevodi bi verovatno bili duša (ili pre duh) i telo. Tako je npr. Feanor u nekom prevodu vatreni fëa ili vatreni duh. Ako duh bića nije namenjen da živi prvenstveno u telu (kao kod Ainura) onda je on eälar, a ne fëa.
O determinisanosti i indeterminisanosti ima ovde više tema (neko će se već setiti pa će biti tako dobar da okači link na postove - alcesta, trep, trep...) pa neću da tupim mnogo, samo imaš malu grešku u postavci. SAMO ljudi nisu determinisani i imaju mogućnost da oblikuju svoje živote izvan Muzike Arde. Pojedinci, čak i kad to naizgled čine, samo predstavljaju delove Muzike. Ali to je tema za drugu raspravu, iako bih ti najradije preporučio da, ako slučajno imaš vremena prekopaš teme Silmariliona i/ili Nedovršenih priča, o tome se dosta (i prilično dobro, ako smem da primetim) već pisalo.
Što se tiče govora i fëa, činjenica je da čak i zla stvorenja za koja je prilično verovatno da imaju nakakav fëa, razgovaraju normalno sa ostalim rasama, tj. nije potrebna nikakava specijalna veština, kao Radagastova, da bi se sa njima komuniciralo, osim poznavanja jezika. To je možda samo refleks Tolkinovog posla, jer je on kao lingvista verovatno držao sposobnost komunikacije i imanje duše prilično sličnim .
Majama telo nije potrebno za egzistencju, ali ga mogu imati ako žele. Na kraju krajeva i Sauron je inkarnat, otelotvoreni Maja. Kao što smo videli, nisu sve Maje identične, već među njima ima razlike u snazi i sposobnosti.
Melkor i Sauron ne mogu da stvore bića koja poseduju duh, ali oni su verovatno mogli da manipulišu i korumpiraju ostala bića sa duhom.